Tuesday, April 16, 2013

SEL vs JDT




17 April 2013..

eh eh.. nanti jap..


9 mach 2013..
Liga super SEL vs JDT..

8.45pm aku dah ada dalam stadium Shah Alam dengan encik tunang...
tapi kalini aku ajak dia duk kat fans JDT.. hehe.. ikhlas tak ikhlas dia turut jugak..
masa ni johor memang takde luck.. walaupun sebelum tu peminat tegar red giant kat sebelah ni kata "cuak,sbb JDT slalu score last minit"...
tapi tetap jugak xde luck... JDT kalah dgn SEL 4-1...memang teruk kena balun..
orang sebelah ni suka bersorak..lagi plak ade mamat blakang kami pun fans selangor,tapi ikut kawan jugak duk kt JDT.. masa tu bergegar beb stadium Shah Alam.. red giant punya fan kemain lagi hepi sakan....lagi pulak bekas player SEL masuk JDT,lagi la diorang puas hati..

masa keluar stadium, ada fans JDT kena bahan kao2... sambil keluar fans red giant ckp johor sayur..pergh.. wa terbakar beb..hangus cakap sama lu.. org sebelah menyengih la sbb dia menang... siap ckp "rugi tak duk kat selangor... lepas ni kalau ada game duk kat selangor pulak.."
erm.. yelah... kena ikut cakap dia.. lagi bape hari lagi nk nikah ngn dia masa tu... hehe..

ok..kluar stadium,balik rumah tgk fb.. perghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.....tgk blog ni... http://busuk.org/ping/view/478434 ... dia kata tahniah SEL sebab memalukan JDT...perghhh...
kemain JDT kena bahan dgn member2 orang selangor ni... perghhh.. 2 3 kali gak la wa update status.... perghhhhhhh.... bukan terbakar lagi dah, dah jadi abu!

panas bebb.... JDT sayur, Johor Darul Takziah, Johor bodoh, apa lagi.. perghhh..serius...
panas der.. wa org johor, sbb tu la terbakar..kalau hepi pun,tak payah la nk membodoh2kan orang,lagi plak nama negeri JOHOR diorang buat main2.. lagi la wa terbakar.. bila tegur, ckp standard la.. bola je pun.. memang la standard kena bahan, tapi bab nama johor jadi JDTakziah tu kurang hajo namenye..

der... wa tau la lu red giant mmg champion all the time.. mmg wa tak nafi..
sebelum tertubuhnya JDT, wa ni duk menyokong selangor tanpa membantah.. asal selangor lawan je,wa turun stadium. siap doa2 bagai utk selangor menang masa tu... bertahun jgk la wa sokong.. sbb JDT masa tu memang tak ade nama LANGSUNG... atas sebab bf aka tunang aka suami wa die hard fans red giant, wa folo.. daripada tak tau,semua da jadi tau pasal bola... belajar dari siapa? Selangor jugak.. terima kasih orang selangor...sebab selangor wa belajar erti bola sepak.
ok.dah..
tak sabar nak masuk part lagi 1 ni... nextttttt.....


17 April 2013
Piala FA

8.45mlm...mcm biasa, dah ada dalam stadium SHah Alam... kali ni terpaksa ikut ckp suami,pakai baju merah & duduk di fans red giant... aku ok je, sebabkan JDT kalah teruk & suami nak aku duk situ sebagai janji cerita kat atas... on je lah...lagi pun memang dah bertahun aku duk kat fans selangor kan..
mmm... baju merah.. ermmm... dalam hati ade biru, tapi taknak tunjuk. heheh..

awal game, semua player JDT mcm tak dapat cari corak game.. aku pun diam....tetiba je SEL gol... aku pun bersorak jugak la,tapi kecik2 je. haha. sampai la 2nd half.. jantung berdebau. sbb sebelum game agree-gate SEL 2-JDT 1... bila SEL da goal tadi, maka jadi la 3 - 1...

masuk 2nd half, mcm2 hal.. pengadil tak betul. sampai fans red giant ramai2 baling bekas air... tapi aku tengok pengadil tu pun mcm blur-blur.. huhu...
tetiba je JDT score 1 goal.. jadi la 3-2... score oleh si perut buncit NUNEZ dari Argentina yg baru je JDT beli sbb player import 2 orang sebelum ni (xingat nama) dah tamat contract..(dlm fb ramai ckp pasal perut dia)... nice shoot... aku siap YES YES!! sambil angkat punggung mcm nk berdiri bersorak...sampai fans Sel usha baekkk punya. hahaha.. maafkan saya.. terlalu teruja.. lupa plak duk kat Selangor...hehe.

eh eh... red giant diam?!!! ok..... faham..
(diam tu tade la diam sangat.. sbb ultras ngn yg main gendang tu tak benti menjalankan tanggungjawab diorang)...

pastu game game game... tup tup.. JDT score lagi sbijik.. perghhh..berjoget tangan wa beb..hahaha. orang sebelah buat derk je, sbb dia tgh panaz panaz panazzz... wa ckp ngn dia "dapat 3 sama jadi lah" pun dia buat derk je.ahahahha...cuak kau.haaa..


sampai la habis 2nd half.. 3-3.... tambah masa 30 minit pulak.....pun tetap 3 sama..
sbb masa ni player ramai krem kaki.. orang sebelah kata, standard player bola main 90minit, kalau lebih memang krem tu perkara biasa.. tapi kena hati2 jgk,takut ada serangan jantung..

last2.. penalti..
masa ni cuaknye mcm tgk cite hantu! kalau ade bantal memang aku da tutup muka dah... ade fans selangor depan aku,siap nyorok blakang kawan dia sbb tak nak tengok. cuak derrr... wa goyang jgk ni. penalti kot..
aku ni berketaq lutut, tak segan tadah tangan mintak doa start dari Nunez buat 1st score.... " Ya Allah, berilah kemenangan berpihak kepada Johor.. sekali ni pun jadi la.. kami tak mintak lebih dah.. tapi kalau ada lebih syukur sangat2.."

mula dgn ..

selangor... score 1 (bergegar stadium!)
JDT.. score 1 (bergegarrr stadiummm!!)
selangor... x score  (bergegarrr stadiummm!!)
JDT .. score 1  (lagi bergegarrr stadiummm!!)
selangor.. x score  (bergegarrr stadiummm!!)
JDT.. score 1  (bergegarrr stadiummm!!)
selangor.. score 1  (bergegarrr stadiummm!!)
JDT.. score 1  -------------> masa ni tak pk ape dah.... sbb dah JDT dah menang. haaha.. aku pun duk yes yes yesss...sampai orang sebelah marah sebab ingatkan aku duk kt fans selangor. pastu aku tros tersenyap. dalam hati rasa mcm nak joget.. masa ni aku rasa nak lari pegi kat fans JDT wweh..ahhaha..
haih... seronok,tapi cuak jugak sebab fans sebelah ni ha masam muka..kiri kanan depan belakang dah terdiam.aku sorang je yg bergoyang2 hepi.hehehehe... takut depa perhambat aku.. hehehe..

so lepas tu memang aku excited nk bukak fb...
nk menjerit tapi tahan.tahan tahan........last2 aku we chat ngn group aku, tros lepaskan jeritan maut kat diorang.. puas hati.. hahaha...

peliknya fans selangor semua diam je.. boring la fb aku mlm tu.. harini pun sama...
senyap je.. takde nk bahan lagi ke? hehhehe..

kalini turn aku update status..
tapi aku takkan biadap..
sbb bagi aku syukur lah dapat kalahkan selangor SEKALI je.. syukur dah.. cukup dah bagi aku..
pasni mungkin diorang akan bahan JDT lagi... itu tak kesah lah,yg penting mlm ni.. haha..
encik abang saye senyap je.. tak ckp ape pung..hehe..

JDT mmg sayur... jadi aku rasa harini aku nk makan sayur banyak2 lah... nak jadi popye.. makan sayur banyak2 baru jadi kuat...... mcm JDT.. oupss.. hehehe..


so far... aku sangat bersyukur kepada Allah,sebab makbulkan doa2 kami anak2 Johor... aku rasa mcm nk sujud syukur mcm Safee Sali semalam.....syukur sangat.. terima kasih Allah...

tahniah JDT! luaskan kuasa mu!! terus maju walaupun dengan pemain import.. tapi itu la strategy TMJ yg terbaik utk kami mlm smlm!

kepada Selangor, saya tetap menyokong Selangor mcm sebelum JDT wujud.. Selangor mmg hebat...
Selangor juga ajar saya erti bola.. daripada ZERO,tros ada minat nk tgk bola..terima kasih Selangor..
ikhlas dari peminat mu.... :)






1 comment:

  1. hahahha..syiok baca story ni...kann JDT sentiasa dihati walau merantau jauh mana sekalipun and malam ni pulak JDT menang lawan Pahang !
    yeayyy..HAHHAHA

    ReplyDelete