Wednesday, April 25, 2012

Yang benar, Niza Razak



Aku manusia sensitif...

aku x suka orang pangkah aku

aku x suka orang hina aku

aku x suka orang mengungkit

aku x suka orang mengata

aku x suka orang bergurau x bertempat

aku x suka orang ikut kepala sendiri

aku x suka orang mcm tu!!



aku manusia yang paling banyak bersabar..

dari kecil sampai sekarang

aku lah org yg bersabar!

aku lah org yg dlm hatinya memekik2 supaya tidak terlalu lembik dan berserah pada takdir..



aku bersabar

aku bersabar dan terus bersabar



aku juga manusia yg tiap saatnya penuh dengan dugaan

tiap titik air mataku adalah rintihan

tiap hembusan nafasku adalah keluhan

tiap degupan jantungku adalah kesabaran

tiap kerdipan mataku adalah HARAPAN!



harapan untuk berdiri megah atas kaki sendiri..

aku selalu inginkan

impian yg terbaik utk diri sendiri dan keluarga

aku selalu angankan

sama seperti insan2 yg selalu di uji kesabarannya..



Tuhanku..

aku punyai cita-cita

dan Kau juga mengetahui segalanya



Tuhanku..

aku punyai harapan

dan Kau juga mengetahui segalanya



Tuhanku..

aku insan yang lemah..

sesungguhnya aku tidak dpt bertahan di perlakukan semua ini

Ya! memang..

aku menilai..setiap dugaan ini..amat memeritkan ku..

malah membuat hatiku luruh hancur remuk gugur

malah membuat diriku sedih perih pedih sengsara merana tidak pernah ketawa

malah juga....

1001 kebaikan yg aku pertahankan..

bahawa satu-satunya..

Kau selalu menguji insan yang lemah supaya beriman kepadaMu..

ia.. itu lah yg paling besar ganjaran yg aku perlukan..



harapan..

kegembiraan..

kemewahan..

kesihatan..

kecantikan..



sesungguhnya itu tidaklah kekal bersamaku kelak..





Ya Allah..

ujilah hambaMu ini dengan apa jua dugaan sekali pun..

sesungguhnya aku akan cuba bersabar..

Kau yg menentukan nasib ku..

Kau yg mengetahui takdir ku..

maka..aku akan terus terus dan terus bersabar

dengan tiap ujian dugaan cabaran kesedihan yang Kau berikan kepada ku..

walaupun ianya seberat Kursi Mu yang tiap penjurunya di jinjing oleh malaikat yg besar gagah..

walaupun tiap dugaan itu ibarat setiap butir pasir di dunia..

walaupun cabaran itu ibarat usia bumi ini..



Lagi Ya Allah..

ampunkanlah manusia keliling ku yg selalu saja merendahkan ku..

sesungguhnya mereka itu tidak sedar akan perilaku mereka..

ampunkanlah salah silap mereka terhadap ku..

amin.

amin..

amin...



-dan.. kepedihan + kesedihan bercampur kesal tidak lagi ada dlm diriku..insyaallah-



No comments:

Post a Comment