Friday, September 27, 2013

mencari masa depan

entah kenapa hati ini terasa sayu...

Allah... apa yang sedang aku fikir ni?

masa depan...
future..
sama je ertinya..
tapi...
Tuhanku, apakah yang Kau takdirkan untukku?
bagaimanakah masa depan hidup ku?
apakah bentuk rezeki aku selepas ini?

akal aku mati..
mengenang masa depan hidupku ...tak, malah hidup kami sekeluarga..
apa nasib anakku?
nasib kami kelak?
adakah masih ada ruang rezeki itu untuk kami?
apakah ia masih tertanam di bumi?
atau masih di lautan?

Ya Allah, ampunkan dosa kami..
ampunkan salah silap kami..
janganlah Kau menghukum kami seperti ini..
permudahkan urusan kami..
turunkan rezeki itu untuk kami..
cerahkan masa depan kami..
Ya Allah... Allah..Allah.. Allah..

Kau saja yang mengerti segalanya..
permudahkanlah Ya Wahhab..
aku percaya padaMu Ya Wahhab..

Masih lagi...
aku fikirkan apakah corak masa depan ku...
aku sedih..
aku sebak..
tersekat, tersentak dengan takdir ini..
apakah yang Kau rancang untukku wahai Tuhanku?
ujian sebeginikah yang Kau takdirkan untuk setiap umatMu yang mendirikan masjid?
beginikah keadaannya?
Subhanallah... besar sungguh ujian ini Ya Allah..
tak termampu kami untuk menanggung..
kuatkan kami Ya Wahhab..
kuatkan kami!

tersisihnya kehidupan kami kala ini..
tersempitnya keadaan kami kala ini..
sedihnya hati kami kala ini..
tunjukkanlah Ya Wahhab..
tunjukkan rezeki dan masa depan kami...

aku masih lagi kekal buntu di sini..

suamiku..
anak kandungan ku..
penyakitku..

skarang dgn pekerjaanku..
nak beranak pula..
menumpang..
tersisih..

Allah huakhbar!!!

aku percaya...
walau aku tak nampak..
tapi aku cuba percaya..
mudah mudahan Kau dengar rintihanku Ya Allah, Ya Wahhab, Ya Razaq, Ya Haiyum, Ya Qaiyum..



aku masih di sini..
mencari masa depan yang tak pasti..

rabbi yasir wala tu asir, rabbi tamim bil khoir...
(~____~)

No comments:

Post a Comment