Sunday, March 18, 2012

Kasidah Cinta

Dewa 19 - Kasidah Cinta..




Ku jatuh cinta kepada mu(wanita)
saat pertama bertemu
salahkah aku terlalu mencintai
dirimu yang tak mungkin mencintai aku
oh Tuhan tolong..


aku langsung jatuh cinta
kepadamu
cinta pada pandangan pertama 
cinta yang bisa merubah jalan hidupku jadi lebih
bererti..


oh mungkin hanya keajaiban Tuhan
yang bisa jadikan hambaNya yang cantik
menjadi milikku


aku langsung jatuh cinta
kepadamu
cinta pada pandangan pertama
cinta yang bisa merubah jalan hidupku jadi lebih
bererti..


Aku bukanlah laki-laki
yang mudah hatinya...


.....................................................//..................................................................


Gadis itu wajahnya seperti seribu bulan, si jejaka pula seperti seribu langit. Kedua-duanya anak ketua desa yang dikagumi. Namun kerana desa mereka seperti langit dan bumi, mereka terpisah. Si gadis datangnya dari desa yang bercahaya amalan agamanya berbanding si jejaka dari desa yang gelap pekertinya. Namun irama kasidah-kasidah cinta tetap beralun merdu. Saat si gadis rupawan cuba membimbing dan si jejaka cuba kembali ke jalan yang benar, mereka disalah sangka oleh penduduk kedua-dua desa. Hasilnya, pertelingkahan antara desa memuncak, berdarah. Si gadis dan si jejaka terpaksa membuat sesuatu demi keamanan. Sesuatu yang mampu menghentikan putaran matahari. 




entah kenapa aku suka sangat lagu ni...
muzik, lirik,melodi sangat lah beralun molek..


cerita ni..
kalau la dapat cari novel ni.....



:)

No comments:

Post a Comment