Tuesday, March 20, 2012

lemah..

Saat aku sendirian..berdiri lemah..


Diri ini akan kembali pada memori silam bersama sahabat.. 
Saat itu jugak hati ini memberontak ingin melepaskan kerinduan bersama mereka..


Dan saat ini juga..


Aku rasa ingin terbang jauh bersama awan goku mencari ketenangan di pulau-pulau indah ciptaan Tuhan.. kalau ditakdirkan aku seorang jutawan muda, aku ingin meninggalkan kota..duduk di sebuah pulau.. buat hal sendiri..sampai aku jemu.. tapi aku takkan pernah jemu dengan alam semula jadi.. tidak..sebab aku Capricorn...


Aku rasa ingin melepaskan sedih, perih, marah, bengang, buang masa, buang tenaga,melepaskan kesalahan diri,melepaskan cita-cita dan impian yang akhirnya terkubur hancur lebur....luluh hati Tuhan yang mengerti..


Aku rasa ingin melepaskan ia dengan sekuat jeritan..jeritan yang boleh menggegarkan dunia.. jeritan yang pernah aku lakukan ketika aku menghadapi situasi yang sama dulu... jeritan yang kuat yang berpontesi memekakkan gegendang telinga seseorang..jeritan yang pernah memeranjatkan seorang apek menaiki motor kapcai lampu bulat membawa kotak-kotak.. jeritan yang pernah membuat semua penunggang motor terperanjat lalu mengelabah.... jeritan yang seperti dunia ini sedang berlaku sesuatu..


jeritan itu adalah......jeritan goku kuasa 8 di terowong Jalan Tun Razak & terowong smart dan mana-mana terowong yang aku rasa sangat sesuai utk aku jerit sambil memandu dengan masa yang lama.......................


cukup sekadar menemui sahabat,cukup sekadar duduk di pulau, menjerit dalam terowong,cukup sekadar diam membisu,cukup sekadar menahan sebak..insyaallah,aku pasti boleh berdiri teguh tanpa perasaan "kontang" yang aku rasa.........


Sesungguhnya aku harus melepaskan segala impian dan cita-cita sebelum aku melangkah tidak mengenal diri lagi...ya..aku lepas ini takkan mengenali diri sendiri,kerana aku akan buang jauh-jauh diriku yang lama.. aku ingin menjadi insan yang seperti dilahirkan semula..bukan diri yang penuh dengan tangisan....penderitaan..penyesalan..tidak lagi..




semoga selamanya..









No comments:

Post a Comment