Tuesday, April 12, 2011

azam zaman berzaman

Salam ku pada semua..
petang2 ni nk relax ckit..kepala otak da jem nk pk design..(keje admin je padahal.haha.)
maka rehat la saya sebentar dgn mengunyah hadiah biskut,wafle apollo yg sy dpt masa join kem kt ampang pecah..

skang ni da masuk 5hb Jan 2011..
bila tahun baru je..mesti org tanya azam baru..
hmmm...baru2 ni aku ke kem motivasi..
dari situ juga lah aku buahkan menjadi azam baru utk aku..iaitu... aku nk berjaya dlm pelajaran!! :D
hehe...
ok la..pada u all'z yg mana tatau cite,meh..luangkan masa baca cerita ni eh.hehe.

31/12/10 - 2/1/2011

ni la first time aku sambut new year kt kem bina semangat..
but this is my 2nd time for get involve in this camp..
masa diploma,di MMC..ke kem biro tata negara (BTN)..but now KBS.(mandai2 je aku short form. :P)

byk perkara yg aku belajar sepanjang aktivit berlangsung..
paling seronok masa aktiviti berakit..
lahai..sumpah aku x pernah berakit..sblm ni duk dgr cite dari org je..
skang aku dpt rasa sendri..n paling best,group aku jadi winner berakit..:P
bangga..hehehe..


kalau mau di ceritakan sume,mmg lmbt nk abes.
so aku just kasi cite 1 2 perkara je la yg aku rasa OK..

so..
another part is... kena psycho..duk dlm kelas..tutup lampu..muzik pun sayup2 je..
pastu ada suara latar yg sedang bercerita/ menggambarkan keadaan ibu ayah semasa kami masih kecil hingga lah meningkat dewasa..
org sebelah aku duk gelak,baru masuk part darjah 5,aku da tersedu2..
tapi tape..aku buat biasa je..
hanya aku,family aku & Tuhan saja yg tau bagaimana kisah hidupku dari kecil hingga la sekarang..
sbb tu la buat aku sebak kao2,sampai bengkak mata menangis..
lagi plak terkenang susah senang masa kecil di tinggalkan ayah kerana bekerja ke Bosnia..
fuhhh.... ni pun da menitik air mata...

lagi..bila terkenang keadaan ayah aku skarang ni...pun makin sedih..
tapi aku tau aku mampu teruskan berjuang..
sebab tu aku skarang adalah lebih tabah dari dulu.
aku redha dgn ujian dugaan cabaran yg Tuhan beri..

aku skang berasa yakin sgt yg aku boleh berjaya..
mintak2 la ada rezki utk ku buktikan pada keluarga bahawa aku adalah seorang yg berjaya & x sombong bila Tuhan beri rezki nnti..
so..
bila da join kem,hati ni makin berkobar2 & berdebar..
sbb sem 1 ni aku target 4.0 ... :D
bila pk balik.. boleh ke aku buat?
tapi jauh sudut hati aku,aku percaya aku mampu...
aku akan terus berusaha walaupun aku pernah mimpi panjat bukit 3 kali sampai ke puncak.. :D
(org tua2 kata,kalau mimpi panjat gunung @ bukit @ tmpt tinggi,maknanya dia akan berjaya..dlm pelajaran,pekerjaan maupun kehidupan..tapi aku x perlu letakkan 100% keyakinan pada mimpi tu..sbb mimpikan mainan tidur.. )

so,semoga apa yg aku hajatkan selama ini termakbul..
aku nk berjaya..
aku nk capai kehendak aku sbgai pelajar cemerlang..
aku nk dptkan perkara terbaik dlm hidup aku..

dulu tau nk main2 je..
now tak lagi..masa telah mematangkan aku.
& aku percaya,kalian juga punyai hajat yg sama seperti aku sdri.
maka jgn lah sia2kn peluang yg dtg di depan mata..
sahut cabaran ini.
aku pasti boleh!!

doakan kejayaanku.. amin~

No comments:

Post a Comment